”Det er vigtigt ikke at forveksle simpelt med uinteressant”.
har Calvin Klein på et tidspunkt sagt - og dette citat beskriver New York designerens livsværk perfekt. Calvin Klein blev verdensberømt med sin stilrene, puristiske mode, Gud og hvermand har stået model for ham, og hans undertøj har sågar skabt filmhistorie. cK briller er måske ikke helt så opsigtsvækkende som nogle af Calvin Kleins reklamekampagner, men de supplerer alligevel ethvert outfit med deres tilbageholdende elegance – uanset om du foretrækker stilren skandinavisk æstetisk, moderne avantgarde eller asiatisk coolness.
Da Calvin Klein var ung, havde han et klart billede af sin fremtid i tankerne: Lige efter gymnasiet begyndte han at studere modedesign på Fashion Institute of Technology på Manhattan og arbejdede derefter som designer for forskellige modehuse i New York. Hans skolekammerat Barry K. Schwartz lånte ham til sidst penge, og de to grundlagde deres eget modemærke under navnet Calvin Klein. Den første kollektion i 1968 bestod kun af tre kjoler og seks frakker til kvinder. Men tilsyneladende var Calvin Kleins særlige talent for at skræddersy og han sans for æstetik allerede påfaldende på det tidspunkt, for disse få beklædningsstykker var med til at skaffe ham en ordre fra et modehus. Andre fulgte efter, og designerens tidløse, puristiske stil fik hurtigt succes. Modebladene elskede den veluddannede mand, og hans kvinde- og senere også hans herremode blev oversvømmet med priser.
Modemærkets reklamekampagner spillede en vigtig rolle for den hype, der opstod omkring Calvin Klein. Den første kampagne i 1980 med den daværende 15-årige Brooke Shields var temmelig opsigtsvækkende: ”Blue Lagoon” skuespilleren præsenterede de ekstra stramme Calvin Klein jeans med det flirtende ordsprog: ”Nothing comes between me and my Calvins”. Hvilket var for meget for det snerpede Amerika, og nogle tv-stationer valgte derfor at fjerne reklamen fra deres programmer. Calvin Klein måtte retfærdiggøre sit valg i adskillige interviews men svarede bare henkastet: ”Reklamer skal tiltrække opmærksomhed, ikke andet”. Og det fortsatte han med at gøre, for Calvin Klein var fuldt ud klar over, at jeans ikke kun var slidstærke arbejdsbukser men også kunne være temmelig sexede. Og jo strammere de var, jo bedre solgte de. Pga. Brooke Shields reklamen, blev der solgt 200.000 eksemplarer allerede i den første uge.
I 90erne viste supermodeller såsom Christie Turlington, Linda Evangelista og Kate Moss deres kroppe frem på plakater så høje som huse – kun iført Calvin Klein Jeans. Disse kampagner blev efterfulgt af spots med Mark Wahlberg og Kate Moss, der præsenterede det nyeste Calvin Klein undertøj. Og derefter fulgte de legendariske kampagner for de bedst sælgende Calvin Klein parfumer Obsession og ck One. Hvor mange trafikpropper, disse Calvin Klein plakater skabte på New York Times Square, tør vi slet ikke gætte på.
I 70erne ville ingen have forventet, at bomuldsundertøj ville blive det sidste skrig. Men Calvin Klein skulle kun bruge bomuld og et elastik med hans navn på for at starte en ”revolution forneden”. Faktisk blev hans undertøj ikke længere kun båret ”forneden”, Calvin Klein underbukser skulle helst kigge provokerende frem over bukselinningen sammen med det velkendte Calvin Klein logo. Få år senere bar så mange mænd cK undertøj, at Calvin Kleins datter Marci engang har beklaget sig offentligt: ”Hver gang jeg går i seng med en mand, ser jeg min fars navn på hans undertøj”. Ellers havde joken i filmen Back to the Future nok heller ikke fungeret: I filmen vender Marty McFly (Michael J. Fox) tilbage til 1955 med sin tidsmaskine og bliver kaldt Calvin Klein af sin mor. Det stod jo på hans underbukser... En legendarisk produktplacering for den voksende virksomhed.
Men Calvin Klein står ikke kun for jeans og undertøj – hans modeimperium ville ikke være vokset så hurtigt, hvis ikke hans normale kollektioner gik som varmt brød. I 90erne var det velkendte Calvin Klein logo målestok for alt, hans udfordrende satinkjoler dominerede den røde løber, og hans højkvalitative unisex mode definerede stilen - og fik afgørende betydning for kønsdebatten. Hvad angår Calvin Klein selv, ændrede hans seksualitet sig med alderen, efter flere ægteskaber med kvinder begyndte han i stigende grad at interessere sig for mænd. Det, der dog altid forblev det samme, var hans udtalte sans for æstetik og formens skønhed. Det var snart ikke længere nok for ham bare at designe mode, accessoires og parfume. Smykker, ure, home accessoires og talrige Calvin Klein solbriller og briller fulgte efter.
”Subtile sexiness” må siges at være Calvin Kleins designmotto, også når det gælder briller. Klare linjer og dæmpede farver er hemmeligheden bag brillernes succes. De mest solgte Calvin Klein briller er runde metalstel i guld og nude toner såsom CK 5460 og CK 19119, der passer fabelagtigt til alle ansigter.
Rektangulære briller til kvinder i mørke farver, fx CK 5462 eller CK 18706, er lige så velegnede i erhvervslivet som på natklubben. Brillestellets højkvalitative kunststofmateriale garanterer en god bærekomfort og holdbare farver. Dertil kommer, at stellet også er velegnet til lidt tykkere brilleglas. Mænd derimod elsker mærkets klassiske modeller og vælger derfor ofte Calvin Klein brillestel såsom CK 5970 i brun eller de rektangulære CK 5864 i blå.
Du kan prøve de forskellige Calvin Klein briller på i vores online prøverum (online fitting 2D/3D) ved at bruge dit webcam eller uploade et billede. Således kan du finde hele udvalget af Calvin Klein briller og beslutte dig for, hvilke Calvin Klein briller, der passer til dig ansigt. Når valget er truffet, hjælper vores digitale optiker dig gerne med at udvælge de rette brilleglas til dine Calvin Klein briller med styrke.
Alle historier har en slutning, og modeguder såsom Calvin Klein har ret til at nyde deres pension. I 2003 solgte Calvin Klein og Barry K. Schwartz deres imperium til PVH-gruppen, som også ejer Tommy Hilfiger briller. Stilen ændrede sig dog ikke. Vi kan derfor fortsat forkæle os selv med de puristiske stilarter fra cK.
Når du har besluttet dig for, hvilken form og farve din nye yndlingsmodel skal have, kan du bestille dine briller fra Calvin Klein online. Hvis du alligevel ikke kan lide den bestilte model, kan du sende brillerne gratis retur til os. Kun briller med styrke kan ikke returneres, medmindre at de har en fejl eller mangel. Har du stadig spørgsmål? Så henvend dig telefonisk til vores kundeservice på vores danske telefonnummer, send en e-mail til info@edel-optics.dk eller besøg en af vores butikker i Hamborg og omegn.
Hvis du vil købe billige Calvin Klein briller online, er vi den rigtige partner. I vores Calvin Klein online shop finder du således en række briller, der er på Calvin Klein sale hhv. Calvin Klein udsalg. Vi er ikke et Calvin Klein outlet, men i vores Calvin Klein shop finder du alligevel en række briller og solbriller, der er på Calvin Klein tilbud.
Som brillespecialist for en modebegejstret kundekreds tilbyder vi, under mottoet SEE AND BE SEEN, kun modeller af bedste kvalitet til nedsatte priser. Også billig briller med styrke fra vores eget briller tilbud. Der er altså fri bane! Med kun et klik, kan du lade dig forføre af den utrolige brilleverden fra Edel-Optics og forkæle dig selv med en Calvin Klein brille. Edel-Optics er nemlig autoriseret Calvin Klein forhandler. I vores Calvin Klein online store får alle kunder enestående kvalitet til enestående priser.