Det italienske modemærke Fendi har netop fremvist deres nye kollektion under Fashion Week i Milano og begejstrede atter modebegejstrede kvinder og mænd fra hele verden.
Historie
Allerede i 1952 blev handelsfirmaet for pels- og lædervarer grundlagt i Rom af ægteparret Adele og Eduardo Fendi.
På nuværende tidspunkt designer mærket ikke kun beklædning og accessoires til mænd, kvinder og børn, men også ure, parfumer og sågar indretningsobjekter.
Ægteparret Fendi’s fem døtre arvede hver en lige stor del af firmaet. Disse indsatte i 1965 den tyske designer Karl Lagerfeld som designer af damekollektionen. Lagerfeld var også den der udviklede det endnu i dag, anvendte Fendi logo – dobbelt F’et. Op til i dag er den tyske designer sammen med et af Fendi-ægteparrets børnebørn hjerte af firmaet.
Moderne, stilsikker, Fendi!
Indtil 1990 udmærkede kollektioners designs sig grundet deres enkelhed og elegance. Dog med indføringen af usædvanlige tasker, som for eksempel Fendi’s Baguette-Bag, ændrede stilen sig. Farver, opsigtsvækkende mønstre og former og en smule ekstravagance parrede sig med det italienske modehus’ traditionelle raffinesser. Kombinationen af innovation og tradition er det, der begejstrer verden op til i dag.
Trods det i dag internationale virke hos Fendi, kan man hos deres designs stadig få øje på en forbundethed med hjembyen Rom.
Fendi på næsen
Også Fendi solbrillekollektionen forener det daværende clean look med moderne elementer fra den nutidige mode. De klassiske Cateye solbriller, som vi kender dem fra 40’erne og 50’erne, kan man siden sidste år se overalt. Også Fendi tog trenden til sig og forærede dem trods alt (Fendi-typisk) et par moderne upgrades.
Et godt eksempel er FF 0242/S, der godt nok har den klassiske Cateye-form men grundet sine sommerlige neonfarver og futuristiske detaljer på stængerne og glassene definitivt fremstår som en accessoire fra den moderne modeverden.
Denne raffinerede kombination er det, der gør Fendi solbrillekollektionen så speciel.
Stjernerne elsker Fendi!
Under modeugerne ser man mange prominente, bloggere og modeelskere, der kaster sig ud i deres yndlings Fendi-stykker og bærer dem med en enorm stolthed.
Bloggeren Aylin König fra Hamborg, blev under Fashion Week i Milano set i hendes Fendi-poncho (typisk mønstret med Dobbelt-F-logoet) såvel som hendes Fendi sko. On top, rundede en passende Fendi håndtaske hendes look af.
//www.instagram.com/p/Bn-zacuiqIe/?taken-by=aylin_koenig
Et af hendes absolutte yndlingspieces er og bliver dog Fendi Bucket Bag med det petroleumsfarvede plysdesign.
//www.instagram.com/p/BnjV7-Jnhqb/?taken-by=aylin_koenig
Også Caro Daur, Tysklands mest succesfulde modeblogger, står ved hendes forkærlighed for Fendi.
Om øreringe, bukser, tasker eller sko – F-logoet er ofte mere end et all-over-look.
//www.instagram.com/p/Bn4kSQpgmEc/?taken-by=carodaur
Leder du efter en ny accessoire? Så kig forbi vores online shop. Vi har et stort udvalg af Fendi solbriller i vores repertoire. Om runde, kvadratiske, multishape eller måske hellere i pilotstil – i vores store Fendi udvalg er der helt sikkert også et passende eksemplar til dig.
Leave a Comment